تازه‌ترين محصول معاون سينمايي دولت احمدي‌نژاد

۲۴ بازديد

بيشتر طرفداران و فعالان رسانه و فرهنگ براي تماشاي سري اول اولين مدير احمدي نژاد در دولت احمدي نژاد. به گفته ESN ، روزنامه Farihtegagen نيز بيش از دو دهه كاري انجام نداده است و اين بار به سراغ كار مهمتر و پيچيده تري رفته است. يك سري از نام هاي مختلف و يك روند …

تازه‌ترين محصول معاون سينمايي دولت احمدي‌نژاد https://dana-news.ir/2021/01/06/تازه‌ترين-محصول-معاون-سينمايي-دولت-اح/ دانا نيوز Tue, 05 Jan 2021 20:37:15 0000 عمومي https://dana-news.ir/2021/01/06/تازه‌ترين-محصول-معاون-سينمايي-دولت-اح/ بيشتر طرفداران و فعالان رسانه و فرهنگ براي تماشاي سري اول اولين مدير احمدي نژاد در دولت احمدي نژاد. به گفته ESN ، روزنامه Farihtegagen نيز بيش از دو دهه كاري انجام نداده است و اين بار به سراغ كار مهمتر و پيچيده تري رفته است. يك سري از نام هاي مختلف و يك روند …

بيشتر طرفداران و فعالان رسانه و فرهنگ براي تماشاي سري اول اولين مدير احمدي نژاد در دولت احمدي نژاد.

به گفته ESN ، روزنامه Farihtegagen نيز بيش از دو دهه كاري انجام نداده است و اين بار به سراغ كار مهمتر و پيچيده تري رفته است. يك سري از نام هاي مختلف و يك روند طولاني. “انقلاب دوم” ، “خطوط اتصال” ، “تأثير” و سرانجام “روزهاي ابدي” كه هنوز تغيير نكرده است ، مجموعه اي از رويدادها از 26 فوريه تا 26 نوامبر و تسخير سفارت ايالات متحده است. اين سريال از هشتم ژانويه در يكي از شبكه هاي سيما پخش شده و پاسخ هاي مثبت زيادي دريافت نكرده است. اگرچه براي قضاوت در اين مجموعه خيلي زود است ، اما بايد منتظر ماند و ديد ، اما از ابتداي سريال يا فيلم مي توان درباره ادامه آن حدس زد.

قسمت 44 اين برنامه قرار بود در ماه نوامبر سال گذشته پخش شود ، اما به دليل مشكلات فني امسال به صدا و سيما رسيده است. فيلمبرداري “روزهاي ابدي” از سال 1997 آغاز شد و به دليل طولاني شدن مراحل توليد و مكان هاي مختلف حدود يك سال به طول انجاميد و در واقع مراحل پس از توليد به دليل جلوه هاي ويژه بصري و استفاده از CGI بسيار طولاني بود. اين مجموعه تيراندازي در آخرين روزهاي سال 1998 پايان يافت. لين قابل ذكر است كه در بهمن ماه 97 همزمان 10 قسمت از “خط ارتباطي” و يك سري دهه هاي فجر از همان شبكه سيما پخش شد. البته از آن 10 قسمت مربوط به سال گذشته در يك سريال استفاده شد كه اين كافي نيست كه مخاطب متوجه شود.

اين سريال به دلايل مختلف بيش از حد معمول طول كشيد. در يك برهه ، توليد به دليل مسائل مالي و مشكلات مالي شركت راديو و تلويزيون به تأخير افتاد. قرار بود فيلمبرداري وي طي يك سال به اتمام برسد ، اما در عمل فيلمبرداري اين مجموعه به دليل تغيير در تصاوير ، حدود 16 ماه (به استثناي تعطيلات) به طول انجاميد. حذف علائم مدرن و تغيير ساختمان در تصاوير يكي از وقت گيرترين كارهاي اين مجموعه است. شيوع ويروس كرونا باعث تأخير سه ماهه توليد نيز شد.

با اين حال ، اين مجموعه مورد انتقاد و محكوميت گسترده قرار گرفته است. احمد نجفي ، حميد گودرزي ، عليرام نورايي و بازيگران خارجي از آلمان ، بلغارستان و فرانسه نيز حضور دارند. گفته مي شود روايت 40 قسمت اول قبل از حمله به كلبه جاسوسي قبل از انقلاب بوده است. فصل دوم اين مجموعه به وقايع كودتاي نوجوش و جنگ متعاقب آن مي پردازد و فصل سوم شامل هشت سال دفاع مقدس است. بعد از تماشاي فصل اول ، مديران تلويزيون بايد ببينند كه آيا هنوز به فصل بعدي علاقه مند هستند يا خير.

آقاي مدير! آقاي مدير!

جاي تعجب نيست كه جواد شمقدري بار ديگر براي تهيه سريال “روزهاي ابدي” به دنبال بروشورهاي آموزش كارگردانان رفت. آگهي. از سال 1975 و فيلم تحسين شده Sandst orm بيش از 20 سال مي گذرد و در اين مدت چيزي جز مشاوره نديديم. حالا او مي گويد نگران است. لين وي در مصاحبه اي با Tsvangirai در سال 1997 ، دلايل خود را براي اين كار شرح داد: “بياييد يك سري فيلم بسازيم كه به طور دقيق وقايع غم انگيز پهلويا و اين كشور و حوادث منجر به انقلاب ملي اسلامي ايران را به تصوير مي كشد. درام هاي مثمر ثمري با محتوا توليد كنيد. واقعيت اين است كه چنين فيلم ها و سريال هايي در سينما و تلويزيون محبوبيت چنداني ندارند و اين “انقلاب دوم” يا “نفوذ” با آينده نگري بسيار به سطح توليد رسيده است و براي من بدون صبر و استقامت كار نمي كرد. و به جايي نرسيديد. به راستي ، شمكرداري به معناي تأثير آن روزهاي ابدي است.

انتقادي كه در اين سريال به وي وارد شده اين است كه او امروز از رهبري بسيار دور است و دانش فعلي درباره مخاطبان ايراني ندارد. احتمالاً عاملي است كه باعث شده آنها اينقدر ضعيف عمل كنند. قبل از پخش اين سريال به مخاطبان توصيه مي شد كه به هيچ وجه پخش نشوند اما مديران تلويزيون اظهار داشتند كه دست آنها خالي است و پر كردن آنتن خالي براي آنها در اولويت است. اولي دارد

شمكمري در مصاحبه با تسمينيم ، از روند شارژ آنتن تلويزيون انتقاد كرد: «يكي از مشكلات مجموعه مشكلات و اشتباهات ما اين است كه ما به نتايج طولاني مدت توجه نمي كنيم. آنتن نبايد براي يك مراسم يا كلاس خاص خالي باشد. اين عدم دقت در اين زمينه مي تواند منجر به مشكلات زيادي در توليد فيلم هاي استراتژيك شود و حتي به كيفيت كار آسيب برساند ، زيرا انتظار مي رود دشمن سريال هاي استراتژيك سو the ظن و ظن ايجاد شده در زمينه هاي مختلف را معكوس كند. با اين حساب ، فيلمساز وارد عرصه فيلم سازي استراتژيك مي شود و انتظار مي رود كساني كه به مديريت و پخش تلويزيوني مشغول هستند ، كار را به مرحله بعدي برسانند.

البته مشخص نيست كه شمدداري از شرايط فعلي راضي است يا خير ، اما اين اتفاق افتاده است و بينندگان تلويزيون بايد پس از تماشاي يك سريال طنز از شبكه 3 ، يك درام خانوادگي در شبكه 2 و تعدادي سريال در شبكه نمايش خانگي تصميم بگيرند. آنها شب در پايان يك سريال تاريخي مي مانند ، اما نمي كنند.

وي گفت: “فقط يك اشتباه استراتژيك در حوزه مديريت است كه امواج را تماشا كنيد.” ما با كمبود حمايت مالي و كمك مالي در پروژه هاي مهمي مانند “تأثير” در شرايط سختي به سر مي بريم و بدون ابتكار واقعي اين مجموعه از هنرمندان و بازيگران اينگونه پيش نمي رفتيم. حالا بياييد هنگام پخش خيلي سريع نرويم و براي توزيع بهتر آماده شويم. تلويزيون عجله اي ندارد و يك سال تأخير دارد اما نتيجه آن به خوبي نام جواد شمبدري نيست.

احتمالاً به دليل پايان كار ساخت و ساز ، همه تهيه كنندگان ، كارگردانان و كارگردانان تلويزيون بايد در مورد عملكرد خود و صرف هزينه هاي زيادي پاسخگو باشند. زمان آزمون و خطا به پايان رسيده است و پيش از آن تاريخ هاي بسيار باشكوهي وجود داشته است كه مي توان آنها را با هر اثري مقايسه كرد. آقاي شمكادي! شما ديگر كارگردان نيستيد و به عنوان كارگردان بهتر است پشت توليد كننده پنهان نشويد و به س questionsالات و ابهامات پاسخ دهيد. آيا مي توان از ورود به اقيانوس غلات سازي ترس داشت؟ اين سريال هنوز به دل مخاطب نرسيده است و هيچكس انتظار سريال در اين سريال شلوغ و متنوع را ندارد و انحصار يكي دو شبكه يا سريال تلويزيوني تمام شده است.

تجربه 40 ساله علي اكبر پشت “روزهاي ابدي” است.

از آثار محسن علي اكبر مي توان به “پيامبر ايوب” ، “مريم مقدس” و “نردبان به بهشت” اشاره كرد. وي اكنون “روزهاي ابدي” را به كارگرداني جواد شمدداري تنظيم كرده است. ما با علي اكبرين در مورد سري جديد او و واكنشهاي منفي و نحوه استفاده از فناوري جديد و تقسيم سود صحبت كرديم. علي اكبري در مورد شروع منظم و سرعت پايين سريال و احتمال تماشاگر براي سريال گفت: “يك فيلم قطعاً با يك سريال متفاوت است. اين سريال 44 قسمتي را نمي توان از صحنه اصلي قضاوت كرد. مخاطبان داستان را دنبال مي كنند ، با قسمت 14 يا 15 سريال شروع مي شود.

در زماني كه اين تهيه كننده باسابقه تلويزيون از هر لحاظ با يك سريال جذاب خارجي و داخلي روبرو است ، ما پاسخ داده ايم كه چنين تهديدي ممكن است م workثر نباشد. “نگاه ما به سريال و رسانه ها آموزشي است و متفاوت از واقعيت است. . من 40 سال است كه در زمينه سريال سازي كار مي كنم و 40 سال تجربه پشت اين مجموعه را دارم.

وي در پاسخ به س anotherال ديگري و اينكه زمان مناسبي را براي پخش آن از تلويزيون انتخاب كرده بوديم ، پاسخ داد: «ما هرگز فيلمي يا سريالي پيدا نكرده ايم كه بخواهد ريشه هاي اين انقلاب را بررسي كند. نگاه ما به “روزهاي ابدي” اين است كه در انقلاب و جاسوسي جوانان پيروز وجود دارند و هدف ما از بين بردن ابهام نسل جديد است. به نظر من فجر از دهه ارائه اوقات خوبي داشته است و سريال در اوايل اسفند به پايان مي رسد.

مجري تلويزيون در مورد تعصب يا احتمال به دست آوردن بخشي از سند اظهار داشت: «ما براساس اسنادي كه در آنها زندگي مي كرديم ، نظر خاصي را دنبال نمي كرديم. ما واقعاً سعي كرديم واقعيت را در نمايش واقعيت بگوييم و بسياري از داستان ها هيچ ارزشي خارجي نداشتند. اين مجموعه از اسناد واقعي آن زمان احترام مي گذارد و سعي دارد اين لحظه مهم تاريخي را تحريف نكند. اين كتابها و افرادي كه براي مطالعه اين مجموعه 5 مطالعه استفاده شده اند ، حدوداً پنج صفحه هستند. آقاي جواد شمكداري براي چهار سال تحقيق دقيق و فشرده اين كار را انجام داده است.

يكي از تفاوتهاي عمده در اين سري كاربردهاي فراوان CGI است. CGI استفاده از گرافيك رايانه اي براي افزودن يا ايجاد تصاوير در هنر و رسانه است. CGI مي تواند دو بعدي يا سه بعدي باشد و مي تواند در فيلم ها ، سريال ها و نمايش هاي تلويزيوني ، بازي هاي ويديويي يا شبيه سازي مورد استفاده قرار گيرد. CGII مي تواند شامل مدلهاي سه بعدي از افراد ، هيولاها ، ساختمانها ، اتومبيل ها ، صحنه هاي انفجار و موارد ديگر باشد. سپس اين مدل هاي سه بعدي در اسكريپت هاي زنده قرار مي گيرند. علي اكبر كه مجموعه نزديك به 300 “روزهاي ابدي” را 100٪ رايانه توصيف كرد ، گفت: براي اولين بار در اين مجموعه اميدواريم اين استعاره براي كساني باشد كه دوست دارند آثار تاريخي معاصر را خلق كنند. ما از قالب CJI كه يك دستگاه برش با كمك رايانه است ، استفاده گسترده اي كرديم. صادقانه مي توانم بگويم كه اين صحنه ها بيش از 95٪ متفاوت از واقعيت است و تا زماني كه به خود نگوييم ، ممكن است مخاطب نداند كه كدام سريال در قالب رايانه است.

بازيگران از ما پرسيده اند كه چگونه با اين فناوري در سينما و تلويزيون ايران ارتباط برقرار مي كنند و در گذشته تجربه استفاده ما از اين فناوري در كشور ما اندك بود و سرانجام حدود 15 دقيقه اما 300 دقيقه و براي اولين بار در اين حجم الان زمان آن است. اين مي تواند بر روحيه بازيگران تأثير منفي بگذارد اما بازيگران بايد خود را هماهنگ و بهبود بخشند. از نظر هزينه و سرعت ساخت بسيار مقرون به صرفه است.

علي اكبر با ديگر مزاياي اين قالب ادامه مي دهد: «امروزه در كشورهايي مانند هند ، تركيه و ايالات متحده كمتر فيلم و سريال وجود دارد كه بخواهد با بردن دوربين به شهرها و خيابان ها و ايجاد موانع ، مردم را آشفته كند. يا مشكلاتي از اين دست ممكن است اتفاق بيفتد. از طرف ديگر ، آنها مشكلات مشابه باران و تغييرات آب و هوايي يا روند طراحي را ندارند و همه اين كارها با تأثيرات رايانه اي همراه است. به عنوان مثال ، اگر يك دكور بزرگ براي ساخت يك سري فيلم يا فيلم ساخته شود ، به دلايل اقتصادي هزينه زيادي براي پروژه هزينه مي شود و اگر مجبور باشند مانند برخي از تزئينات فيلم ، آن تزئينات را در فضاي باز انجام دهند. و سريال هاي تلويزيوني ، تغييرات فصلي و آب و هوايي مانع اصلي تكميل هستند. ما در طول ابديت از اين قالب استفاده كرده ايم و بعيد است كه مخاطب متوجه آن شود. علاوه بر اين ديگر در بازيگران در هواي سرد مانند خوردن يخ براي فيلمبرداري مشكلي پيش نمي آيد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.