وي با بيان اينكه “موضوع مهم نياز به معاينه فني اجباري موتورسيكلت هاي تميز است” ، خاطرنشان كرد: به دنبال برنامه پليس براي پاكسازي موتورسيكلت هاي رسوبي از پاركينگ ها و پاركينگ ها ، موتورسيكلت هاي توقيف شده توسط آلودگي هوا بخشي از اموال عمومي بود. با توجه به ESA نيروهاي پليس كه وظيفه اجراي …
لزوم اجباري شدن معاينه فني براي موتورسيكلتهاي ترخيص شده https://dana-news.ir/2021/01/12/لزوم-اجباري-شدن-معاينه-فني-براي-موتورس/ دانا نيوز Tue, 12 Jan 2021 02:25:01 0000 حوادث https://dana-news.ir/2021/01/12/لزوم-اجباري-شدن-معاينه-فني-براي-موتورس/ وي با بيان اينكه “موضوع مهم نياز به معاينه فني اجباري موتورسيكلت هاي تميز است” ، خاطرنشان كرد: به دنبال برنامه پليس براي پاكسازي موتورسيكلت هاي رسوبي از پاركينگ ها و پاركينگ ها ، موتورسيكلت هاي توقيف شده توسط آلودگي هوا بخشي از اموال عمومي بود. با توجه به ESA نيروهاي پليس كه وظيفه اجراي …
وي با بيان اينكه “موضوع مهم نياز به معاينه فني اجباري موتورسيكلت هاي تميز است” ، خاطرنشان كرد: به دنبال برنامه پليس براي پاكسازي موتورسيكلت هاي رسوبي از پاركينگ ها و پاركينگ ها ، موتورسيكلت هاي توقيف شده توسط آلودگي هوا بخشي از اموال عمومي بود.
با توجه به ESA نيروهاي پليس كه وظيفه اجراي قانون هواي تازه را دارند ، از آبان ماه امسال طرحي را براي پاكسازي موتورسيكلت هاي رسوبي از پاركينگ ها و پاركينگ ها در دست اجرا دارند و هزاران موتورسيكلت رسوبي در حال بازگشت به چرخه حمل و نقل هستند كه EPRDF معتقد است 90 درصد است. موتورسيكلت هاي رسوبي در پاركينگ ها قديمي هستند و بايد كنار گذاشته شوند.
طبق آخرين ويرايش تهران ، نيروي پليس مسئول 60٪ آلودگي هوا مانند اتومبيل ، موتورسيكلت ، ماشين ديزلي و غيره است كه حدود 40٪ منابع ثابت و موتورسيكلت در آلودگي گاز نقش دارند. توليد ذرات معلق 21 و 10 درصد. در هر 10 كيلومتر گازوئيل ، هر 10 كيلومتر از موتورسيكلت هاي كاربراتور مقدار كمي گرد و غبار منتشر مي كنند كه دليل اصلي آلودگي هوا است.
تصميم براي پاكسازي موتورسيكلت هاي رسوبي با پاسخ مسعود تجريش معاون امور محيط زيست سازمان حفاظت محيط زيست صورت گرفت و وي گفت انگيزه هاي بازگشت موتورسيكلت هاي غيرقانوني به خيابان ها برخلاف نيازهاي بهداشت عمومي است. براي پاكسازي اين موتورسيكلت ها امكانات پاركينگ خالي شده است اما اين موضوع كلي تلقي نمي شود و تخليه فعلي پاركينگ ها مانند آلودگي هواي شهرها است.
يوسف رشيدي – كارشناس آلودگي هوا – همچنين در مصاحبه با دانا نيوز وي با بيان اينكه موتورسيكلت هاي توقيف شده از اموال مردم بوده و نظافت آنها غيرقابل بخشش است ، گفت: با اين وجود بازرسي از اين موتورسيكلت ها و حداقل معاينه فني موتورسيكلت هاي قديمي كه بعضي اوقات در پاركينگ پارك شده بودند ، ضروري بود. آنها مجبور مي شوند.
وي گفت: موتورسيكلت هاي توقيف شده بخشي از دارايي انسان است و بدون جايگزيني قابل تميز نيست.
رشيد تأكيد كرد: متأسفانه دولت در مديريت و واردات موتورسيكلت هاي برقي و كم آلاينده در چرخه توليد موفق نبوده است. موتورسيكلت هاي كاربراتوري كه در حال حاضر در شهر پرسه مي زنند و هيچ كس به آنها اهميت نمي دهد.
وي افزود: “آژانس حفاظت از محيط زيست ، دولت و پليس بايد با تأييد مالكان و منابع مالي محدود موتورسيكلت هاي آسيب ديده ، راهكارهايي براي تحويل موتورسيكلت هاي جديد به موارد اضطراري و موتورهاي كاربراتوري بينديشند.” به آنها بدهيد و موتورهاي قديمي را درون سطل آشغال قرار دهيد.
در پايان ، رشيدي با اشاره به نقش كاربراتورها و موتورسيكلت هاي قديمي در تشديد آلودگي هوا خاطرنشان كرد: با توجه به حقوق دارندگان موتورسيكلت ها ، اجراي برنامه هاي توان بخشي ، تعويض و تعمير موتورسيكلت هاي آلوده براي كاهش آلودگي هوا بسيار مهم است.
انتهاي پيام