شهردار هم مي‌رود و تهران مي‌ماند با مسيرهاي دوچرخه ناكارآمد

۱۰ بازديد

نزديك به پايان دوره پنجم مديريت شهري ، ارزيابي برخي از پروژه ها در شهرداري تهران نشان مي دهد كه برخي از اين پروژه ها بدون در نظر گرفتن پيوست هاي اجتماعي آغاز شده و در برخي موارد از نظر فني و شهرسازي شده اند. يكي از اين موضوعات ايجاد مسيرهاي دوچرخه سواري است كه …

منبع: سرخط نيوز
شهردار هم مي‌رود و تهران مي‌ماند با مسيرهاي دوچرخه ناكارآمد

شهردار هم مي‌رود و تهران مي‌ماند با مسيرهاي دوچرخه ناكارآمد https://head-line.ir/2021/شهردار-هم-مي‌رود-و-تهران-مي‌ماند-با-مس/ سرخط نيوز Sun, 14 Mar 2021 22:20:49 0000 اجتماعي https://head-line.ir/2021/شهردار-هم-مي‌رود-و-تهران-مي‌ماند-با-مس/

نزديك به پايان دوره پنجم مديريت شهري ، ارزيابي برخي از پروژه ها در شهرداري تهران نشان مي دهد كه برخي از اين پروژه ها بدون در نظر گرفتن پيوست هاي اجتماعي آغاز شده و در برخي موارد از نظر فني و شهرسازي شده اند. يكي از اين موضوعات ايجاد مسيرهاي دوچرخه سواري است كه …

منبع: سرخط نيوز
شهردار هم مي‌رود و تهران مي‌ماند با مسيرهاي دوچرخه ناكارآمد

نزديك به پايان دوره پنجم مديريت شهري ، ارزيابي برخي از پروژه ها در شهرداري تهران نشان مي دهد كه برخي از اين پروژه ها بدون در نظر گرفتن پيوست هاي اجتماعي آغاز شده و در برخي موارد از نظر فني و شهرسازي شده اند.

يكي از اين موضوعات ايجاد مسيرهاي دوچرخه سواري است كه در بسياري از موارد باعث ايجاد ترافيك سنگين در جاده هاي پايتخت مي شود تا كاهش ترافيك. مقياس و ناكارآمدي اين پروژه ها در نهايت صداي شوراي شهر را در اين زمينه بلند كرده است.

محمد علياني رئيس رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران در نامه اي به شهرداري گفت كه يكي از اين پروژه ها (بزرگراه شهيد دوران) در محل شورا است و ساخت جاده دوچرخه در بزرگراه شاهد شهيد دوران بوده و ناكافي بودن بزرگراه ياسيني و اطلاعات ارسالي و بازديد كارشناسان از اين قسمت از پروژه نشان دهنده عملكرد نادرست ، ناامن ، خطرناك و متوقف شده است __ .. اين طرح ممكن است دوچرخه سوار را به قسمت بزرگراه برساند. در بزرگراه خواهد بود

مطابق با توصيه هاي كميسيون حمل و نقل ، پروژه هاي داراي اولويت بايد تا زمان پاسخ قانع كننده به كميسيون عمران و حمل و نقل و افكار عمومي در مورد نحوه تأييد مطالعات امكان سنجي و استانداردهاي فني و اجرايي به تعويق بيفتند. پروژه جاده دوچرخه سواري در بزرگراه شهيد دوران بدون رديف بودجه روند در حال انجام بايد تصويب شود كه اتلاف منابع است و چيز ديگري نيست.

خطوط دوچرخه سواري ترافيك شهري را كاهش نداد

عبيدين سالاري ، كارشناس مديريت شهري به آنا گفت كه دوچرخه ارزان و بسيار كارآمد است و بايد به عنوان يك راه حل در نظر گرفته شود ، اما همه آنچه از زمان روي كار آمدن شهردار تهران اتفاق افتاده نشان مي دهد كه اين رويكرد مفيد است. راه بندان را از بين نبريد. ”پايتخت را باز كنيد

ادامه: در بسياري از موارد ، ببينيد چه كاري انجام داده اند ، به عنوان مثال ، آنچه در خيابان ميرداد انجام داده اند! جاده اي بسيار باريك كه مواد هر روز از بين موتورها عبور مي كنند و برخي قسمت ها را مي شكنند. ببينيد چند دوچرخه با هزينه بسيار بالا وجود دارد و اساساً جايي كه در طول روز مي رويد.

وي افزود: “اساساً آن ماده اجازه چنين اتفاقي را نمي داد اما منافع سياسي شهردار تهران و شهردار منطقه و نياز به گفتگو در اينجا تقويت شده و آنها اين پروژه را اجرا كرده اند.” آنها فقط مي خواهند براي دوچرخه ها پل هوايي بسازند. سرانجام شهردار تهران به آنجا رفت و از دوچرخه خود عكس گرفت. بر خلاف آقاي حناچي ، اگر دوچرخه در تهران ادامه يابد و اين فرصت را داشته باشد چندان گران و كارآمد نيست.

تشكر و قدرداني سالاري: شهرداري اعلام كرده است كه مي خواهد مسيرهاي دوچرخه را به هم متصل كند. اين پروژه شهري كه اكنون با مشكلات خاص خود بخشي از راهروهاي تهران را تخريب كرده و از منطقه ترافيكي خارج كرده است ، به عنوان قطب موتور بسياري از پيمانكاران تبديل شده است.

من با افتتاح مغازه و انجام كارهاي غيراخلاقي مخالفم

محمد علياني رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران در مورد پروژه هاي جاده دوچرخه سواري به آنا گفت: “من مخالف مسير دوچرخه سواري نيستم. نظر من اين است كه اين برنامه ها بدون مطالعه انجام شده است و هيچ مطالعه مفصلي درباره آن وجود ندارد.

وي با اشاره به اينكه به نظر مي رسيد اين پروژه هاي غيرحرفه اي فقط منبع درآمد اين گروه است ، “چون اصل كار (يعني دوچرخه سواري) خوب است ، آنها مي گويند اگر كسي انتقاد كند ، با دوچرخه مخالف است ، اما من مخالف افتتاح مغازه هستم و مشاغل. “

رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران اذعان كرد: “برخي مناطق مانند Woreda 22 مكان هاي خوبي براي دوچرخه سواري است اما در بسياري از موارد اين جاده ها مانند شرق تهران در بزرگراه خطرناك و غيراصولي هستند و من با آن مخالفم “اين منم

با نزديك شدن به پايان رسانه هاي مشهور ، شهردار در حال دوچرخه سواري و خيابان ها در دوچرخه و دوچرخه سواري است و نيروهاي شهرداري همراه با “سه شنبه بدون خودرو” در خيابان هاي پايتخت پرسه مي زنند. اين دوباره حل نشده است

پايان پيام / 4105

منبع: سرخط نيوز
شهردار هم مي‌رود و تهران مي‌ماند با مسيرهاي دوچرخه ناكارآمد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.